بهترین متخصص قلب در تهران

با این حال مراجعه به متخصص قلب و عروق می تواند در درمان بیماری ها و عوارض بیماری های قلبی بکاهد. در این میان انتخاب بهترین متخصص قلب در تهران ممکن است کمی دشوار باشد. زیرا باید بدانید که چه ملاک هایی را برای انتخاب بهترین دکتر قلب تهران باید مد نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

این انتخاب در درمان هر چه بهتر شما موثر خواهد بود. امروزه و با تغییر سبک زندگی، افراد به بیماری های مختلفی ممکن است دچار شوند که شایع ترین این بیماری ها، بیماری های قلبی است که سن ابتلا به بیماری های قلبی رو به کاهش است. بسیاری از سکته ها و حملات قلبی در سنین جوانی و قبل از 40 سالگی بروز می کند.

ویژگی های بهترین متخصص قلب در تهران

باید بدانید که بهترین متخصص قلب در تهران دارای برخی ویژگی ها می باشد که با شناخت آن ها می توانید به آسانی بهترین متخصص قلب در تهران را جهت درمان مشکلاتتان انتخاب کنید.

از جمله ویژگی های بهترین متخصص قلب در تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 
 
  • دارای مدرک معتبر تحصیلی متخصص قلب
  • دارای تجربه و علم کافی در زمینه قلب و عروق
  • توانایی تشخیص و بررسی بیماری های قلبی
  • توانایی برقراری ارتباط با بیمار برای یافتن علت درد و مشکل بیمار
  • توانایی انجام تست ها و آزمایشات مختلف جهت تشخیص بیماری های قلبی
  • بهترین متخصص قلب در تهران می بایست تا جایی که امکان دارد از روش های درمانی دارو درمانی و غیر جراحی بهره بگیرد و به بیمار توصیه نماید.
  • پاسخ گویی صحیح و صریح متخصص قلب
 
دکتر لیا میرصفایی بهترین متخصص قلب در تهران
 
 

متخصص قلب چه کسی است؟

همان طور که می دانید پزشک بهترین متخصص قلب در تهران در زمره متخصصین داخلی قرار دارد که به بیماری های مرتبط با دستگاه قلب و عروق می پردازد و به همین خاطر می بایست جهت درمان این دسته از بیماری های به بهترین متخصص قلب در تهران مراجعه نمایید؛ زیرا که عدم مراجعه به یک متخصص قلب خوب می تواند سلامت و حیات شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد.

لازم است بدانید که بهترین متخصص قلب در تهران دارای تخصص های فرعی نظیر تشخیص بیماری های قلبی و عروقی بزرگسالان که به عنوان کاردیولوژی بالینی بزرگسالان نیز شناخته می شود نیز می باشد. تمرکز بر آنژیوپلاستی قلب و فنرگذاری که به عنوان کاردیولوژی مداخله ای شناخته می شود.

 

کاردیولوژی کودکان یا بررسی مشکلات قلبی-عروقی کودکان

 
 

در نهایت مسائل مرتبط با تصویربرداری پیشرفته قلب و عروق همچون اکوکاردیوگرافی قلب، سی تی اسکن و ام آر آی قلب نیز از دیگر حوزه های فعالیت متخصص قلب و عروق می باشد.

بر این اساس متخصصین قلب به چند دسته تقسیم می شود:

  • متخصص قلب غیر مداخله گر
  • متخصص قلب مداخله گر
  • متخصص قلب غیر تهاجمی
  • متخصص ریتم قلب
 
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by دکتر لیا میرصفایی/متخصص قلب (@liamirsafaei.official)

متخصص قلب غیر مداخله گر

این متخصص از تست ها و معاینات غیرتهاجمی استفاده می کند.

متخصص قلب مداخله گر

در این شرایط بهترین متخصص قلب در تهران بیماری های مرتبط با شریان کروناری، نقص های دریچه قلب و یا بیماری های شریان محیطی را درمان می کنند. انجام آنژیوپلاستی، جایگذاری استنت، از بین بردن لخته های خوبی، تعمیر دریچه میترال قلب و حفاظت در برابر آمبولی های عروقی  ازجمله وظایف متخصص قلب مداخله گر می باشد.

متخصص قلب غیرتهاجمی

معاینه بیمارانی که علائمی درخصوص مشکلات قلب-عروقی دارند و انجام و بررسی انواع آزمایش ها و تست های لازم و درنهایت تجویز داروهای مورد نیاز در زمره فعالیت های این بهترین متخصص قلب در تهران قرار دارد.

متخصص ریتم قلب

این بهترین متخصص قلب در تهران به کمک دستگاه های مرتبط، ریتم قلب را ارزیابی و نظم ضربان را بررسی می کنند و درنهایت در صورت لزم آزمایشات خاصی تجویز و در صورت وجود مشکل، دارو تجویز خواهند نمود.

چگونه بهترین متخصص قلب در تهران را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد انتخاب بهترین متخصص قلب در غرب تهران از اهمیت بالایی برخورددار است که شما می توانید با استفاده از روش ها گوناگون که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم، بهترین متخصص قلب در تهران را پیدا کنید. ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را جهت یافت بهترین بهترین متخصص قلب در تهران قلب کمک کنیم. 8 معیار اصلی انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق عبارت است از:

 
 

جستوجو در اینترنت

از اولین معیارهای یافتن بهترین متخصص قلب در تهران جستوجو آن در شبکه های اجتماعی و اینترنت است. همانطور که می دانید از آسان ترین راه های پیدا کردن آن استفاده از اینترنت می باشد. در این روش می توانید تنها با گشتن و سرچ کردن در تلفن همراه خود بهترین متخصص قلب در تهران را بیابید و حتی نظرهای بقیه بیمارانی که به آن ها مراجعه کردند را مطالعه کنید.

می توان با مراجعه به صفحات اجتماعی پزشکان مانند اینستاگرام، آپارات، نماشا و … از فیلم های آموزشی و نظرات بیمارانی که قبلا به آن ها مراجعه کردند مطلع شوید. همچنین با سرچ کردن در گوگل می توانید به صفحه اصلی سایت این پزشکان دست یابید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که تنها نمی توان به سرچ کردن در اینترنت اکتفا کرد و موارد دیگری هم وجود دارد تا فرد بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

خانم دکتر لیا میر صفایی جزو اولین و بهترین متخصص قلب و عروق در تهران می باشند که با سرچ کردن عبارت بهترین متخصص قلب و عروق در تهران به نام او می رسید. از مهم ترین شهرتی که دکتر میرصفایی دارند رضایت بیمارانی است که نزد ایشان آمده اند.

 
سرچ در اینترنت برای یافتن بهترین متخصص قلب در تهران

پرسش از پزشک عمومی

از مهم ترین معیارهای دیگر انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق در تهران، پرسش و از پزشکان عمومی است. زیرا آن ها همکاران خود در تخصص های مختلف را بهتر می شناسند همچنین به بیماری شما آگاهی بیشتری دارند به همین خاطر بهتر می توانند شما را در انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق در تهران و همچنین رشته های دیگر کمک کنند.

همچنین دلیل مهم دیگر برای انتخاب این معیار این می باشد که پزشک عمومی با دانستن محل زندگی شما می تواند بهترین متخصص قلب و عروق در آن ناحیه را به شما معرفی کند. همانطور که می دانید پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران کار سختی نیست اما چه کسی بهتر از پزشک عمومی یا خانوادگی می تواند به شمتا کمک کند؟

 
 

پرس و جو از دیگران

همچنین می توان با استفاده از نظرات دیگران بهترین متخصص قلب و عرق در تهران را پیدا کنید. این معیار می تواند بسیار به انتخاب شما کمک کند. استفاده از نظرات دیگران می تواند بسیا مفید باشد اما باید توجه داشت که باز هم نمی توان به این مورد به تنهایی اکتفا کرد. به عنوان مثال ممکن است یک پزشک بسیار با تجربه و حاذق باشد اما مشکلاتی از قبیل مناسب نبودن فضای کلینیک یا نداشتن جای پارک را هم داشته باشد. با پرسجو با از دیگران می توان از این مشکلات آگاه شد. در مطب خانم دکتر میرصفایی می توانید لحظاتی آرام بخش را تجربه کنید.

 
پرس و جو از دیگران برای یافتن بهترین متخصص قلب در تهران

بررسی مدارک تحصیلی پزشک

برای اینکه بتوانید نزد بهترین متخصص قلب و عروق در تهران ویزیت شوید باید پزشکی را انتخاب کنید که از لحاظ تخصصی دارای سواد و دانش بالایی باشد. از دیگر معیارهای انتخاب بهترین متخصص قلب در تهران بررسی مدارک و بورد تخصصی آن است. قلب عضو بسیار مهمی از بدن است پس باید در انتخاب پزشک بهترین متخصص قلب در تهران آن خیلی دقت کرد. بورد تخصصی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا این مورد به این معنا است که اطلاعات پزشک به روز است و تنها با قبول شدن در آزمون ها تخصص خود را نگرفته است.

 
 

داشتن مشاوره و پاسخگویی آنلاین

امروزه با وجود شیوع ویروس کرونا از مهم ترین ویژگی های که یک پزشک می تواند داشته باشد داشتن مشاره و امکان پاسخگویی به صورت آنلاین است. امکانات امروزه مردم با گذشته قابل قیاس نیست و در این عصر ارتباطات و تکنولوژی داشتن چنین امکانی بسیار مهم است. با شیوع ویروس کرونا همه افردا باید حد المکان از خانه خارج نشوند به ویژه کسانی که دارای بیماری های قلبی هستند. ابتلا به این ویروس می تواند جان آن ها را به خطر بیاندازد. خانم دکتر لیا میرصفایی این امکان را برای بیماران خود فراهم کرده است تا از طریق مشاوره انلاین با آن ها در ارتباط باشد.

 
مشاوره انلاین

داشتن ارتباط خوب و مناسب با بیمار

داشتن ارتباط خوب و مناسب با بیمار از دیگر ویژگی های مهم انتخاب یک بهترین متخصص قلب در تهران قلب خوب است. پزشک باید بتواند ارتباط خوبی با بیمار برقرار کند تا بیمار راحت تر بتواند از مشکلات خود بدون هیچ ترسی با او صحبت کند. یک پزشک متخصص خوب به قدری صبور است که بیمار راحت می تواند تمام سوالات خود را در رابطه با بیماری که دارد از او بپرسد.

البته در این رابطه باید توجه داشت که برقراری ارتباط خوب خود بیمار با پزشک هم بسیار مهم است زیرا او باید تا آخرعمر با او در ارتباط باشد تا مشکلی او را تهدید نکند. از دیگر ویژگی های اخلاقی خوب خانم دکتر میرصفایی صبوری و مهربونی ایشان است. هر تعداد سوالی که در زمینه بیماری خود داشته باشید می توانید از ایشان بپرسید و پاسخ خود را با خوش رویی دریافت کنید.

 
 

دسترسی راحت به کلینیک

از دیگر معیارهای انتخاب یک بهترین متخصص قلب در تهران دسترسی راحت بیماران به مطب یا کلینیک او است. با بازدید گوگل مپ خانم دکتر میرصفایی می توانید بهترین مسیر دسترسی به مطب ایشان را بیابید. همچنین می توان گفت محل قرار گیری مطب ایشان که در رو به رو بیمارستان امام سجاد می باشد از ویژگی های مهم دیگر انتخاب این پزشک است.

 
دسترسی راحت

تجهیزات موجود در مطب پزشک

از دیگر ویژگی های مهم انتخاب بهترین متخصص قلب در تهران داشتن یک مطب آرام و مجهز است. بیمار باید با اطمینان خاطر به پزشکی مراجعه کند که بداند تمامی مشکلات آن در همان مطب بررسی می شود. مطب خانم دکتر میرصفایی با داشتن بهترین و به روز ترین تجهیزات از بهترین مطب های این تخصص در تهران است و افرادی که در شمال ایران زندگی می کنند می توانند با خیال راحت به مطب ایشان مراجعه کنند.

 
 

انتخاب بهترین متخصص قلب در تهران برای مشکلی که بیمار دارد

انتخاب بهترین متخصص قلب و عروق در تهران بسیار اهمیت دارد و برای ناتخاب آن تمامی موارد بالا باید به آن توجه شود. بیمای های قلبی عروقی انواع مختلفی دارد و براب درمان مشکل خود باید بهترین متخصص قلب در تهران بروید. برای مثال ممکن است یک فرد برای تشخیص بیماری خود نزد یک آنژیوگراف برود و لزوما یک متخصص خوب قلب و عروق نمی تواند آنژیوگراف خوب باشد. بنابراین با توجه به نوع بیماری و مشکل خود باید بهترین بهترین متخصص قلب در تهران را انتخاب کنید.

 

بهترین متخصص قلب و عروق در تهران چه خدماتی دارد؟

بهترین متخصص قلب می بایست توانایی درمان و تشخیص انواع بیماری های قلبی و بیماری های مرتبط به فشار خون را داشته باشد.

از جمله خدمات بهترین متخصص قلب در تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درمان و تشخیص بیماری های مادرزادی قلبی

همانطور که می دانید قلب عضو مهمی از بدن محسوب می شود که قلب هر انسان در بین هفته دوم تا دهم بارداری مادر تشکیل می شود. اغلب بیماری های قلبی از بدو تولد در انسان بروز می کند. از اصلی ترین علل بروز این بیماری ها می توان به بروز نقص در تکامل ساختمان قلب اشاره نمود.

 
 

علل بروز بیماری های قلبی مادرزادی

در بهترین متخصص قلب در تهران همچنین علل ایجاد این بیماری ها به صورت مادرزادی عبارت است از:

  • ژنتیکی
  • عوامل محیطی
  • فشار خون بالا
  • عفونت های حاملگی
  • بروز اختلالات تیروئیدی مادر
  • مصرف الکل
  • استعمال دخانیات
  • ابتلا مادر به بیماری دیابت
  • مصرف داروهای ضد تشنج
 

انواع بیماری های مادرزادی قلب

این بیماری در حالت کلی به چهار دسته اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • دسته اول بیماری هایی که به دلیل ارتباط بین بطنی جریان خون ریوی به وجود می آید.
  • دسته دوم بیماری هایی که کبودی علامت عمده آن است.
  • دسته سوم بیماری های کمپلکس که باعث بروز جند اختلال قلبی باهم می شود.
  • دسته چهارم بیماری هایی که بر اثر بروز اختلال در دریچه های قلبی آئورت به وجود می آید.
 

راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مادرزادی قلب

برای پیشگیری این بیماری راه های مختلفی وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی
  • عدم استعمال دخانیات
  • کنترل سطح فشار خون
  • مصرف روزانه مولتی ویتامین
  • کم کردن مصرف کافئین

درمان و تشخیص تنگی دریچه میترال

تنگی دریچه میترال یکی از بیماری های قلبی است که ممکن است برای همه اشخاص با سنین مختلف اتفاق افتد. اما جالب است بدانید که این بیماری در بیشتر مواقع در افراد  بزرگسال هیچ علائمی ندارد. در بعضی افراد که اغلب به انجام فعالیت های جسمی می پردازند یا به عبارتی ورزش می کنند و ضربان قلب بالایی دارند این علائم بیشتر خود را نشان می دهند. ممکن است این بیماری در یک دره آرتیمی فیبرلاسیون دهلیزی بروز کند. همچنین عوامل دیگری باعث بروز این علائم می شوند که رایج ترین آن ها عبارت است بارداری، سایر بیماری های قلبی و وجود عفونت در ناحیه قلب و ریه.

 
 

علائم

از مهم ترین علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ممکن است فرد در ناحیه قفسه سینه پس از انجام فعالیت های ورزشی و فیزیکی احساس درد شدید کند. این درد اغلب در قسمت گردن، بازو ها و فک اتفاق می افتد.
  • همچنین فرد ممکن است گاهی دچار سرفه هایی همراه با خلط خونی شود.
  • احساس تنگی نفس شدید بعد از انجام فعالیت های ورزشی
  • احساس تنگی نفس در هنگام دراز کشیدن
  • بروز مشکلاتی در خواب مانند تنگی نفس
  • احساس خستگی بیش از حد و بدون دلیل
  • ابتلا به برونشیت و عفونت های تنفسی
  • تپش قلب بالا
  • بروز تورم در پاها

همچنین باید توجه داشت که ممکن است کودک از بدو تولد دچار این بیماری باشد یعنی این بیماری ممکن است به صورت مادرزادی در کودک نمایان شود.

 

تشخیص

روش هایی برای تشخیص این بیماری وجود دارد که رایج ترین آن ها که توسط متخصص قلب و عروق انجام می شود عبارت است از انجام سی تی اسکن قلب، انجام رادیوگرافی از قفسه سینه، گرفتن نوار قلب، ام آر آی از قلب و …

روش های مختلفی هم برای درمان این بیماری وجود دارد اما باید دقت داشت روش درمانی با توجه وضعیت قلب و ریه ها انتخاب می شود. بعضی افراد ممکن دارای علائم شدیدی باشند که در این حالت بهتر است در بیمارستان بستری شوند.

اختلال عروقی کرونر

در بهترین متخصص قلب در تهران یکی از اصلی ترین عامل هایی که ممکن است موجب مرگ فرد شود اختلال عروق کرونر است. نام دیگر این بیماری تنگی عروق کرونر می باشد. این بیماری هم بر اثر مسدود شدن جریانات خون و همچنین لخته شدن خون در عروق به وجود می آید. اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند استارت آن از دوره جوانی خورده است. از دوره جوانی کلسترول بر روی دیواره های رگ های خونی تهنشین می شود. هرچه سن فرد بالا می رود این رسوبات بیشتر می شود. در این حالت خطر مسدود شدن عروق خونی یا لخته شدن خون برای فرد به وجود می آید که ممکن است موجب مرگ او شود.

 
 

علائم

این بیماری دارای علائم مختلفی است که برخی از رایج ترین آن ها عبارت است از احساس درد در ناحیه قفسه سینه، احساس بی حسی و فشار در قفسه سینه، سوزش، سوء هاضمه، تپش قلب، سرگیجه، حالت تهوع، سرگیه و ضعف، تنگی نفس و … بهترین متخصص قلب در تهران

 

تشخیص

بهترین متخصص قلب در تهران از طریق سه روش می تواند این عارضه را تخشیص دهد که آن سه مورد شامل انجام معاینات و بررسی های پزشکی، انجام آزمایش های مختلف که توسط پزشک تجویز شده است و همچنین صحبت در رابطه با علائمی که دارد، می شود.

 

درمان

تنها و اصلی ترین روش درمان این بیماری فقط عوض کردن سبک زندگی است. به عنوان مثال با ترک سیگار و عدم مصرف مشروبات الکلی و استفاده کمتر از مواد غذایی فراوردی شده، چرب، فست فود و … می توان این بیماری را درمان و کنترل کرد.  همچنین می توان با مصرف دارو این بیماری را هم کنترل کرد اما لازم است که باز متذکر شویم مصرف این دارو ها بدون مشورت با پزشک ممکن است خطرساز شود.

دو روش درمانی دیگری هم وجود دارد که می تواند به درمان این بیماری بسیار کمک کند که عبارتند از ائی ائی سی پی و آنژیوجنسیس.

سکته قلبی

 
 

 یکی دیگر از مشکلاتی برای افراد ممکن است رخ دهد سکته قلبی است. این عارضه قلبی ممکن است برای همه افراد با سنین مختلف اتفاق افتد اما احتمال بروز آن در افراد مسن بیشتر می باشد. هنگامی که جریان خون به سمت قلب مسدود شود سکته قلبی رخ می دهد. مسدود شدن مسیر خون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از مهمترین آن ها عبارت است از چربی بالا و کلسترول بالا در خون. همچنین گاهی برخی عوامل ممکن است باعث لخته شدن خون شود که همین موضوع می تواند باعث مسدود شدن جریان خون شود.

 
 
 

علائم

از علائم بروز این عارضه قلبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس فشار و گرفتگی در ناحیه قفسه سینه
  • احساس خستگی بیش از حد
  • بروز سرگیجه ناگهانی
  • احساس تنگی نفس
  • حالت تهوع
  • احساس درد در شکم
  • سوء هاضمه
  • عرق سرد
 

درمان

درمان این عارضه قلبی تنها یک راه دارد آن هم این است که رگ های مسدود شده هرچه سریع تر باز شوند. به همین خاطر در مرحله اول درمان از داروهای ضد پلاکت که لخته های خونی را از بین می برند توصیه می شود. همچنین مصرف برخی داروها هم مانند آسپرین برای رقیق کردن غلظت خون می تواند مناسب باشد اما باید توجه داشت که مصرف این داروها باید طبق تجویز پزشک باشد. در برخی موارد خاص هم پزشک متخصص مصرف برخی داروهای خاص را مانند قرص های زیر زبانی نیتروگلسیرین را توصیه می کند.

اما نکته مهمی که خیلی باید به آن توجه کرد این است که باید به عامل های بروز این عارضه بسیار توجه کرد. 12 مورد از مهم ترین آن ها شامل افزایش سن، فشار خون بالا، استعمال دخانیات و تنباکو، بالا بودن سطح کلسترول و یا تری گیلیسیرید، افزایش وزن، سابقه بیماری دیابت، داشتن فعالیت بدنی کم یا به عبارتی بی تحرکی، وجود استرس بیش از حد، سندروم متابولیک، استعمال مواد مخدر و مبتلا بودن به بیماری های خود ایمنی.

اکوکاردیوگرافی قلب

اکوکاردیوگرافی همان نام علمی اکوی قلب است. حتما نام اکوی قلب را از اطرافیان خون شنیده اید. یکی از معمول ترین روش های درمان عارضه و بیماری های قلبی اکوکاردیوگرافی است. در اکوکاردیوگرافی عکس هایی از قلب بیمار گرفته می شود که پزشک با توجه به آن عکس ها می تواند شکل و اندازه قلب بیمار را ببیند. همچنین با استفاده از این روش درمانی می توان هرگونه نارسایی های قلب را تشخیص داد.

در حالت کلی می توانیم بگوییم که اکوکاردیوگرافی نوعی از سونوگرافی داپلر است. امواج موجود در در اکوکاردیوگرافی هیچگونه ضرری برای بدن انسان ندارد از این رو با ارسال امواج رادیوگرافی می توان تصاویر کاملی از قلب را دریافت کرد. حتی نکته مناسب دیگری که دارد این است که در صورت لزوم می توان این تصاویر را چاپ کرد.

هنگامی که بیمار به متخصص مراجعه می کند اگر پزشک در فرد متوجه ناهنجاری قلبی شود برای او اکوکاردیوگرافی تجویز می کند که انجام آن برای بیمار ضروری است. از سوالات مهمی که برای اغلب افراد قبل از اکوکاردیوگرافی به وجود می آید این است که آیا فرد باید ناشتا باشد یا داروی خاصی مصرف کند؟ جواب این سوال خیر است؛ برای انجام این روش درمانی نیازی به مصرف هیچگونه داروی خاصی نیست.

نحوه انجام این روش درمانی به این صورت است که بیمار باید به پهلو یا دمر بر روی تخت بخوابد. سپس الکترودها بر روی قفسه سینه قرار می گیرد. پس از آن بهترین متخصص قلب در تهران دستگاه پروب را در موادی ژله ای مانند آغشته می کند و سپس به آرامی بر روی قفسه سینه حرکت می دهد. با انجام این حرکات می توان تصاویر قلب را بر روی مانیتور مشادهده کرد. همچنین مدت زمان این روش درمانی تنها 15 دقیقه است.

 
 
اکوکاردیوگرافی قلب

تست نوار قلب

یکی از پرکاربرد ترین روش بررسی وضعیت قلب انسان انجام تست نوار قلب است. این روش تشخیصی برای افرادی تجویز می شود که به بیماری های قلبی مشکوک هستند. اصطلاح پزشکی تست نوار قلب ECG است. با انجام این روش می توان فعالیت های الکتریکی قلب را بر روی کاغذ نشان داد. این روش بررسی می تواند مشکلات، اختلالات و بیماری های قلبی را نشان دهد.

نحوه انجام این روش تشخیصی به این صورت است که الکترودهای فلزی بر روی قفسه سینه قرار می گیرند و از سوی دیگر این الکترودها بر به دستگاه نوار قلب متصل می شود. از ارسال این فرکانس ها می توان تمام فعالیت های الکتریکی قلب را بر روی کاغذ نشان داد. این روش درمانی را برای بیمارانی که دارای علائمی مانند درد در قفسه سینه، سرگیجه، تپش قلب بالا یا ضربان قلب نامنظم و … استفاده می شود.

 
 

نکات مهم قبل از انجام تست نوار قلب

برای انجام نوار قلب لازم است که یک سری نکات رعایت شود که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • باید توجه داشت که قبل از انجام نوار قلب نباید بیمار هیچ فعالیت سنگینی را انجام دهد. زیرا با انجام فعالیت های سنگین ضربان قلب بالا می رود و ممکن است نوار قلب به درستی نتیجه را نشان ندهد.
  • قبل از انجام آن بیماری باید از هرگونه استرس و اضطرابی دور باشد.
  • قبل از تست نوار قبل از خوردن غذای سنگین و نوشیدنی های سرد اجتناب شود.
  • برخی داروها ممکن است ضربان قلب را بالا ببرند به همین خاطر بهتر است مصرف این دارو ها را قطع کرد.
  • آقایان قبل از انجام آن بهتر است موهای قفسه سینه خود را اصلاح کنند.
 
نکات مهم قبل از انجام تست نوار قلب

چرا مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران مهم است؟

بنابر مطالعات انجام شده، بیماری های قلبی از مهمترین عوامل مرگ و میر شناخته شده اند و باید به محض مشاهده اولین علائم بیماری های قلبی نیز به بهترین متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه شود تا از بروز عوراض جدی تر بیماری های قلبی پیش گیری کرد.

بهترین متخصص قلب و عروق در تهران می تواند از بروز عوارض جدی تر پیشگیری نماید به شرطی که به موقع مراجعه شود. در صورت نیاز به درمان های جدی تر و جراحی را پیشنهاد خواهند داد و به جراح قلب و عروق باید مراجعه شود.

سوالات متداول

کلام آخر بهترین متخصص قلب در تهران

تمامی افراد با طی مسیرهایی که در بالا ذکر شد می توانند بهترین متخصص قلب در تهران را شناسایی و انتخاب کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بررسی ویژگی های پزشک به صورت انلاین و از طریق صفحات مجازی بسیار آسان است اما با مراجعه حضوری به پزشک می توانید کادر درمانی، تجهیزات کلینیک و همچنین نتیجه درمان سایر مراجعین پزشک را بررسی و دید بهتری پیش از انتخاب نهایی به دست آورید. همچنین درصورت امکان می توانید با سایر مراجعین پزشک به طور حضوری صحبت و از رضایت آنها اطمینان حاصل نمایید. به این ترتیب و با طی این مراحل می توانید بهترین دکتر قلب در تهران و عروق شهر خود را برگزینید.

40 thoughts on “بهترین متخصص قلب در تهران

  1. متینا - سپتامبر 27, 2021 در 8:38 ب.ظ

    بسیار عالی ممنون برای توضیحاتتون

    پاسخ
  2. امیرحسین - سپتامبر 27, 2021 در 8:42 ب.ظ

    خیلی مطلب جامعی بود

    پاسخ
  3. علیرضا - سپتامبر 27, 2021 در 9:00 ب.ظ

    ممنون از مقاله خوب و کاملتون 👌👌جواب کلی از سوالاتمو داخلش دیدم

    پاسخ
  4. عاطفه - سپتامبر 28, 2021 در 6:23 ق.ظ

    سلام خانم دکتر ببخشید ی سوال داشتم مادر من فنر گذاشتن چندماهیه تو قلبشون میخواستم بدونم چند وقت یبار الزامی هست که به پزشک مراجعه کنیم ؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - نوامبر 27, 2021 در 12:46 ب.ظ

      بسته به نظر پزشک و شرایط هر فرد متفاوت هست

      پاسخ
  5. امیر - سپتامبر 28, 2021 در 6:25 ق.ظ

    خیلی مطلب خوبی بود ممنون

    پاسخ
  6. sima - مارس 2, 2022 در 5:26 ق.ظ

    من سوالی داشتماینکه آیا خود کرونا می تونه باعث سکته قلبی بشه ، یعنی اینکه اگر یه نفر مستعد سکته قلبی باشه کرونا بگیره سکته بکنه ؟؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 8, 2022 در 7:04 ق.ظ

      سلام
      بله ممکنه کرونا باعث سکته قلبی به ویژه در افراد مستعد بشه

      پاسخ
  7. المیرا قربانی - مارس 2, 2022 در 5:28 ق.ظ

    چه اتفاق رایجی هستش که افراد زیر 30 سال تجربه ی سکته قلبی دارن ؟؟

    پاسخ
  8. سیما - مارس 2, 2022 در 5:28 ق.ظ

    عالی هستید

    پاسخ
  9. مینا - مارس 2, 2022 در 5:29 ق.ظ

    کسی که بیماری قلبی نداره لازم هست که برای چکاب به متخصص قلب مراجعه کنه؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 3, 2022 در 4:54 ق.ظ

      بستگی به سنتون داره این موضوع

      پاسخ
  10. ذینه حداد - مارس 2, 2022 در 5:30 ق.ظ

    مطالب همه عالی بود

    پاسخ
  11. مژگان برات زاده - مارس 2, 2022 در 5:32 ق.ظ

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون

    پاسخ
  12. شهین - مارس 2, 2022 در 5:34 ق.ظ

    واقعا قلب خیلی عضو حساس و مهمیه. مقالتون خیلی کامل بود

    پاسخ
  13. امیر - مارس 2, 2022 در 5:42 ق.ظ

    من حس میکنم صدای ریتم قلبم نامنظمه و بعضی وقتا هم خیلی بد تیر میکشه . یعنی مشکل قلبی دارم ؟؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 3, 2022 در 4:54 ق.ظ

      باید اول معاینه شوید

      پاسخ
  14. نسرین - مارس 2, 2022 در 5:46 ق.ظ

    مثل همیشه توضیحات عالی

    پاسخ
  15. mehdi - مارس 2, 2022 در 6:05 ق.ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ
  16. solmaz - مارس 2, 2022 در 6:08 ق.ظ

    خانم دکتر من هر از گاهی قلبم تیر میکشه و درد میکنه دکتر رفتم ولی گفته چیز خاصی نیست ولی خیلی نگرانم شما مشاوره انلاین دارید

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 3, 2022 در 4:53 ق.ظ

      باید اول معاینه شوید

      پاسخ
  17. زهرا - مارس 2, 2022 در 6:49 ق.ظ

    خانم دکتر عزیز پرانول چقدر عوارض داره؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 8, 2022 در 7:05 ق.ظ

      برخی عوارض جانبی رایج:

      کاهش ضربان قلب
      اسهال
      چشم‌های خشک
      ریزش مو
      حالت تهوع
      ضعف یا خستگی[۵]
      برخی عوارض جانبی جدی:

      واکنش‌های آلرژیک، که علائم آن عبارت‌اند از: بثورات پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، لب‌ها و زبان.[۵]
      مشکلات تنفسی
      تغییر در سطح قند خون
      دست‌ها یا پاهای سرد
      کابوس یا اشکال در خواب
      پوست خشک و لایه‌لایه
      هذیان
      گرفتگی یا ضعف عضلات
      ضربان قلب پایین
      تورم پاها یا مچ پاها
      افزایش وزن ناگهانی
      استفراغ

      پاسخ
  18. فرشته میرزایی - مارس 2, 2022 در 6:57 ق.ظ

    من باهاتون مشاوره آنلاین داشتم خیلی زمان گذاشتین و با حوصله راهنماییم کردین مرسی از شما

    پاسخ
  19. سیما خاکپور - مارس 2, 2022 در 7:09 ق.ظ

    مطلب جالبی بود ممنون

    پاسخ
  20. نهال - مارس 2, 2022 در 8:35 ق.ظ

    مقاله خیلی کاملی بود ممنون

    پاسخ
  21. s_1 - مارس 2, 2022 در 8:46 ق.ظ

    چطوری به با ایشون میتونم مشاوره آنلاین داشته باشم؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 3, 2022 در 4:52 ق.ظ

      داخل سایت لینک مشاوره آنلاینشون هست

      پاسخ
  22. کیانا - مارس 2, 2022 در 9:10 ق.ظ

    مطالب خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ
  23. زیبا - مارس 2, 2022 در 10:34 ق.ظ

    خیلی مطالب مفیدی بود
    کسی که جراحی باز انجام نداده دو تا از رگ ها گرفته از طریق انژیو احتمال باز شدن وجود داره ؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 8, 2022 در 7:04 ق.ظ

      سلام
      بستگی به شدت تنگی و محل تنگی داره

      پاسخ
  24. سمیرا - مارس 2, 2022 در 1:08 ب.ظ

    مرسی ، مطالب عالی بود

    پاسخ
  25. منیره - مارس 2, 2022 در 2:31 ب.ظ

    درود بر شما. بسیار عالی بود

    پاسخ
  26. وحید - مارس 2, 2022 در 4:21 ب.ظ

    خیلی مطالب پیجتون کامل بود

    پاسخ
  27. باران حسینی - مارس 3, 2022 در 6:08 ق.ظ

    ببخشید شما ویزیت آنلاین هم دارید؟

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 8, 2022 در 7:06 ق.ظ

      سلام
      بله

      پاسخ
  28. سالار - مارس 3, 2022 در 8:04 ق.ظ

    سلام و ممنون از سایت زیبا و مطالب مفیدتون
    آیا درد گهگاهی در ناحیه قلب ممکنه خطرناک باشه؟ و اینکه چه دلایلی ممکنه داشته باشه؟ چون به گفتند از استرس هم ممکنه ناشی بشه.

    پاسخ
    • drmirsafaei - مارس 10, 2022 در 6:33 ق.ظ

      باید معاینه و بررسی بشید و اگر علل مهم رد شد میتونه به علت استرس باشه

      پاسخ
  29. صدف - مارس 3, 2022 در 8:30 ق.ظ

    ممنون برای مطالب خوبتون

    پاسخ
  30. مریم - مارس 5, 2022 در 12:17 ب.ظ

    مقاله جذاب و در عین حال مفیدی بود

    پاسخ

پاسخ

نوبت فوری ( تماس بگیرید)